Sodemieters, we zitten alweer in de tweede week van de Open. En dit keer was het een herhaling. 19.2 is… 16.2! Beeld jij je ook in hoe Dave Castro dit gezegd zou hebben tijdens een Open announcement? Vroeger waren we met de hele CrossFit wereld in de dagen voor de bekendmaking van de workout heel het intergoogle aan het afstruinen om de vage hints van de opperduivel te ontcijferen. Nu is het een beetje anders, eigenlijk staat de workout gewoon online als je wakker wordt. Natuurlijk is het wel het eerste wat je doet als de wekker gegaan is, zodat je de hele vrijdag kan besteden aan strategie, techniek en het bekijken van youtube filmpjes met tips over drinkpauzes en kledingkeuze.

Zoals gezegd, dit keer een herhaling uit 2016. Toen gingen we bij Immaculate ook aan de slag met toes to bar, double unders en steeds zwaarder wordende cleans. Sommigen van ons hadden deze workout in 2016 ook gedaan en hij was nog steeds even zwaar als toen!

Ondanks de zware week die we al achter de rug hadden, werden er flinke scores neergezet. Ben jij ook zo benieuwd hoe ver je gekomen bent? Nog eventjes wachten en dan staat alles weer op het leaderboard. Ben jij de fitste van Almere, Nederland of de wereld?

Het leaderboard is ook een flinke drijfveer tijdens de Nationals en die staan volgende week alweer op het programma. Natuurlijk hebben we dan ook de Open en dus wordt de zaterdag een druk dagje. In de loop van de week gaan we even inventariseren hoe we dat het beste kunnen gaan doen zodat we een zo strak mogelijke planning kunnen maken. Hierover volgt de nodige info nog.

In Almere houden we natuurlijk van flink hard trainen, maar door al dat harde trainen is er ook de nodige behoefte aan ontspanning en herstel. Nu hebben wij natuurlijk al yoga lessen op zaterdag en zondag en daar voegen we vanaf volgende week de dinsdag avond aan toe. Om 20:30 kan je onder leiding van Chloe aan de slag met een stukje herstel. De les vind plaats in de ruimte boven hal A en je kan je hiervoor gewoon inschrijven via de app!

Dat herstel is misschien maar goed ook, want het was me wel weer een pittig weekje. We begonnen met Annie en gingen verder met zware clean and jerks. Maar het pareltje van de week was toch wel donderdag. Eerst een stukje fietsen, met de wind in de haren en gezellig allemaal naar de gallemiezen. En alsof dat niet genoeg was, kwam er ook nog een deadlift burpee workout achteraan. 16 minuten lang elke minuut een paar deadlifts en elke minuut een burpee extra.

Dat was een en al lol, leuk man die burpees.

Volgende week hebben jullie weer veel kans om te oefenen!

Nog een fijn weekend!

Namens het gehele team van CrossFit Immaculate

Gratis proefles